(00) 420 - 725 366 140
Info@akademia.cz

Magazín

Magazín
23 Lis 2017

21 způsobů, jak zůstat fit i s minimální snahou

Snad nikdy se nad sebou nezamýšlíme tak často, jak na přelomu starého a nového roku, kdy si dáváme množství předsevzetí týkajících se zdravého životního stylu. Všichni však velmi dobře víme, že v koloběhu každodenních povinností se naše pevná vůle vytrácí rychleji, než bychom si přáli. Právě proto ti přinášíme 21 skvělých tipů, které tě udrží fit jak ve fyzické, tak i v duševní rovině, i když patříš mezi nejvíce zaneprázdněné.

Nahraď sladkosti ovocem

Závislost na sladkém znají asi mnozí z nás. Cukr je však pro naše tělo škodlivý, proto bychom ho měli v co největší míře omezovat. Co tak nahradit sladkosti ovocem, které je navíc bohaté na vlákninu?

Nikdy nenakupuj hladový

Určitě to znáš i ty. Jakmile jdeš do obchodu s prázdným žaludkem, koupíš vše, na co ti padne zrak. I mnohé studie prokázaly, že lidé, kteří se před návštěvou supermarketu najedli, nakupují méně nezdravých produktů.

Nauč se vařit

Toto prospěje tvému zdrav i peněžence. Lidé, kteří si vaří doma, jedí zdravěji, ušetří kopec peněz, a jsou sebevědomější.

Pij černou kávu

Káva je oblíbený životabudič většiny pracujících lidí. Některé studie dokonce naznačují, že pití kávy nám prodlužuje život. V zájmu vlastního zdraví se však zkus vyhnout cukru, mléku a dalším dochucovadlům.

Vyměň máslo za avokádovou pomazánku

Vzdej se máslových pomazánek, které obsahují nebezpečné éčka. Dobrým zdrojem zdravých tuků je například takové avokádo, které je bohaté na vysoký obsah živin jako draslík, hořčík, vlákninu či vitamíny C a E.

Nahraď bílý chléb celozrnným

Celozrnný chléb obsahuje ve srovnání s tím bílým více vlákniny, která tě nejenže zasytí, ale navíc prospívá trávení.

Dodržuj pitný režim

Dospělý člověk by měl denně vypít dva až tři litry tekutin. Vyhni se však nezdravým slazeným a alkoholickým nápojům. To nejlepší, co svému tělu můžeš nabídnout, najdeš v obyčejné vodě. Někteří fitness odborníci doporučují pití vody před jídlem jako zaručený způsob hubnutí.

Parkuj co nejdále od tvého cíle (nebo vystup o jednu autobusovou zastávku dříve)

Toto je jednoduchý způsob, jak do svého pohodlného života zahrnout více pohybu. Chůze nejenže spaluje kalorie, ale také snižuje úzkost a posiluje kosti.

Choď po schodech

Další skvělý způsob jak spálit nadbytečné kalorie. Tak nebuď líný a zkus občas vyměnit výtah za schody.

Při čištění zubů stůj na jedné noze

Jde o jednoduchou multitaskingovou činnost, která ti pomůže zlepšit rovnováhu, což je důležité pro tvé zdraví.

Pravidelně si umývej ruce

Než jdeš jíst, nezapomeň si umýt ruce. Mytí rukou mýdlem a vodou jich zbavuje bakterií.

Natírej se opalovacím krémem

Opalovací krém by měl být samozřejmostí zejména v letních měsících. Nepodceňuj to – je to jeden z nejlepších způsobů, jak předcházet rakovině kůže.

Nezapomínej na sluneční brýle

Sluneční brýle nejsou jen módním doplňkem, ale chrání tvé oči před škodlivým slunečním zářením.

Kup si květiny

Je tvá kancelář fádní? Možná by sis měl pořídit živou rostlinu. Na základě jedné studie se potvrdilo, že zaměstnanci, kteří mají v kanceláří květiny, se cítí v práci šťastnější.

Hydratuj

Před suchou, šupinatou kůží tě ochrání jen dobrý hydratační krém. Dej si však pozor na to, jaký typ používáš.

Medituj alespoň 30 minut denně

Meditace je skvělá relaxační technika, která pomáhá lépe zvládat stres, zlepšuje paměť a snižuje krevní tlak.

Přečti si knihu

Kniha je zaručena klasika, která ti umožní trávit čas smysluplně. Jedna studie dokonce zjistila, že lidé, kteří čtou, jsou spokojenější, klidnější a ochotnější než ostatní lidé.

Vždy, když můžeš, vypni si telefon

Každý z nás potřebuje občas zcela vypnout. Právě mobilní telefony se v poslední době staly nejen naším pomocníkem, ale i stresujícím faktorem. Proto, kdykoliv máš možnost, vypni telefon a užij si pár nerušených chvil.

Každý den jdi spát v téže době

Pro naše tělo a zdravý spánek není asi nic horšího než nepravidelný režim. Dbej na to, aby jsi chodil do postele vždy ve stejný čas – a to včetně víkendů.

Přesuň si pracovní stůl k oknu

Jedna studie z roku 2014 zjistila, že lidé, kteří pracovali v kanceláří s okny, byli produktivnější a také v noci lépe spali, než ti, kteří pracovali v kancelářích bez oken.

Socializuj se

Vědci říkají, že nedostatek sociálních kontaktů představuje pro tvé zdraví stejné riziko, jako kouření. Pokud chceš tedy žít delší, šťastnější život, neměl by si zapomínat ani na rozvoj mezilidských vztahů.

Zdroj: Startitup.sk (přeloženo)
Foto: Freepik.com