(00) 420 - 725 366 140
Info@akademia.cz

Magazín

Magazín
sleep
31 Led 2018

Co byste rozhodně neměli dělat hned po probuzení?

  • To, jakým způsobem začneš den, je velmi důležité
  • Ráno udává směr pro celý den
  • Pokud svá rána začneš bez energie, je vysoce pravděpodobné, že se ve stejném duchu ponese i tvůj den
  • Proto si přečti, kterých sedm věcí bys neměl dělat hned po probuzení 
Zazvonění budíku považuj za definitivní

Odborníci zabývající se zdravým spánkem upozorňují na to, že odkládání budíku je jednou z nejhorších věcí, kterou můžeme ráno udělat. Samozřejmě je lákavé neustále budík posouvat o dalších pět minut, ale tvé tělo se zacyklí ve stavu, kdy ani nespí, ale ani není probuzené. Čím déle v tomto stavu setrvá, o to větší únava tě bude po celý den pronásledovat.

Nezůstávej nehybně ležet

Když se po zazvonění budíku schoulíš do klubíčka a ještě více se schováš pod vyhřátou peřinu, vstávat se ti pravděpodobně bude velmi těžko. To nejlepší, co můžeš udělat, je ještě v posteli se pořádně protáhnout. Nejnovější studie dokazují, že pokud to uděláš, budeš se po celý den cítit méně ospalý a vystresovaný. Za pokus to tedy stojí, ne?

Nekontroluj svůj mobil, zatímco jsi v posteli

Mohl by ses rozrušit ještě dříve než pořádně otevřeš oči. Pokud bude nervozita nebo úzkost tvou první emocí, kterou ráno pocítíš, tvůj den by pravděpodobně za moc nestál. Pořádně se protáhni a věnuj se svým ranním rituálům. Až potom vezmi do ruky svůj mobilní telefon.

Před odchodem si ustel

I když ti to nedává smysl, dokázalo se, že lidé, kteří si ráno před odchodem z domu ustlali postel, byli po celý den více produktivní než ti, kteří to neudělali. Za pokus přese nic nedáš.

Vyhýbej se kávě

Mnozí z nás si rána bez vůně kávy nedokážou představit, ale málokdo ví, že její pití se ihned po probuzení nedoporučuje. Mezi osmou a devátou hodinou ranní totiž naše tělo produkuje zvýšené množství hormonu kortizolu. Káva by však tuto produkci výrazně snížila a důsledkem by byl pokles tvé energie.

„Nezatemni“ si ložnici

Naše vnitřní biologické hodiny jsou velmi citlivé na tmu a světlo. Pokud máš stažené rolety nebo zatažené závěsy, ranní světlo se do tvé postele nedostane a tvé tělo si bude myslet, že by ještě mělo spát. Neváhej proto do svého pokoje vpustit ranní paprsky slunce, vstávání se tak pro tebe stane mnohem jednodušší. Pokud vstáváš za tmy, rozsviť si alespoň slabé světlo.

Nezanedbej přípravu

Dnes je již prokázáno, že naše schopnost rozhodovat se je denně limitovaná. Snadno se proto může stát, že se přečerpá už ráno při přemýšlení, co si dáš k snídani, co si oblékneš, co si s sebou vezmeš do práce a podobně. Vše si proto připrav ještě před spaním a vzbuď se s příjemným pocitem, že všechno máš na tento den již přichystané.

Zdroj: Startitup.sk (přeloženo)
Foto: Freepik.com



Privacy Policy Settings