(00) 420 - 725 366 140
Info@akademia.cz

Magazín

Magazín
14 Srp 2018

Jak být šťastný i mimo komfortní zónu?

Komfortní zóna je v podstatě váš osobní prostor, ve kterém se cítíte bezpečně, nachází se v něm vaše jistoty. Co se stane, když z takové pomyslné bubliny vystoupíte, a proč z ní vystupovat?

1. Hledejte vlastní cesty

Vyšlapanými cestičkami se jde rozhodně jednodušeji, rychleji a pohodlněji, ale jsou to ty nejlepší cesty právě pro vás? Zkuste se zamyslet nad tím, proč jdete právě tudy, a ne jiným směrem. Vlastní cesta může být sice trnitá, zato na vás bude na konci čekat neobjevený poklad.

2. Buďte upřímní

Lidé si často nalhávají, že žijí lépe, než tomu ve skutečnosti je. Říkají: My se nehádáme. Za zavřenými dveřmi je to ale přesně naopak. Říkají: Mám se dobře. Ale skutečně je to pravda? Upřímnost jde ruku v ruce s důvěrou. Jestliže budete upřímní k sobě i k druhým, i k Vám bude okolí mnohem vstřícnější a věnuje vám více důvěry.

3. Dopřejte si klid

Klid nespočívá v tom, že na chvíli vypnete počítač a budete pokračovat v práci za 15 minut. Klid nespočívá ani v tom, že se zavřete doma a budete trčet na telefonu. Jistě jde o určitý typ odpočinku, ale v podstatě vypne při nejlepším jen tělo, nikoli hlava. Jak si tedy dopřát opravdový klid?

  • běžte do přírody, lehněte si do trávy a meditujte
  • odjeďte na výlet mimo prostředí, ve kterém jste denně
  • dopřejte si čas bez práce

4. Nevstávejte příliš pozdě

Den má sice 24 hodin, někteří to ale cítí jinak. Často je to spojováno s tím, jaký čas věnujete spánku. Minimálně byste měli naspat 6,5 hodiny, představa 12hodinového nebo i delšího spánku je již nezdravá. Pokud budete vstávat příliš pozdě, čas vám za daný den uteče mnohem rychleji.

Lidé, kteří vstávají pravidelně mezi 6 a 7 hodinou ranní:

  • stihnou za den více aktivit
  • mají mnohem více energie
  • mají více klidu a prostoru pro práci
  • ranní ptáče dál doskáče
  • čím dříve práci dokončí, tím dříve se mohou věnovat sami sobě, své rodině a svým zájmům

5. Hlídejte si peněženku

Komfort a možnost koupit si kdykoli cokoli – to je pro mnohé odměnou, ale málokdo si uvědomuje také následky. Zkuste si více hlídat vaše výdaje, dokážete tak lépe hospodařit s penězi a využít je ve váš prospěch.

6. Tvořte

Říkáte, že nejste kreativci? A podle čeho to soudíte? Lidský mozek dokáže denně tvořit veliké množství nápadů, plánů nebo také uměleckých děl. Zkuste to i vy.

7. Darujte radost

V čem tkví kouzlo daru? Když neočekáváte žádnou odměnu a jde vám jen o holý princip věnování, pomoci, pak je tou největší odměnou to, když uděláte těm druhým radost, vykouzlíte úsměv na tváři nebo pomůžete k lepší životní situaci. Můžete se třeba stát i dobrovolníkem a pravidelně navštěvovat azyly, domovy pro seniory nebo dětské domovy.

8. Poznejte někoho nového

Stydíte se a málokdy navazujete nová přátelství? Co kdybyste jednou překročili hranice vaší komfortní zóny a poznali někoho nového, kdo se vám třeba v kavárně zalíbil nebo máte společné zájmy? Prvotní strach se nakonec změní v něco mnohem příjemnějšího – skvělý pocit z poznání nového přítele/přítelkyně a zároveň euforie, že jste překročili hranici nepoznaného, a přesto se cítíte dobře.

9. Dávejte pozor na to, co konzumujete

Jakmile se něco pojmenuje přívlastkem zdravý, lidé to nevnímají příliš pozitivně. Je to dáno zkušenostmi, příběhy a mýty, které světem kolují. Přitom je logické, že chce člověk být přirozeně zdravý, svou stravu si však v mnoha ohledech nehlídá. Věnujte pozornost tomu, co jíte – tělo se vám odmění velkým množstvím energie a dobrým psychickým stavem.

10. Překonávejte strach

Každý strach je na začátku nepříjemný, jakmile mu však přestaneme věnovat pozornost, zmenší se nebo úplně zmizí. Překonávejte situace, které jsou vám nepříjemné, jednoho dne bude vše příjemné a zjistíte, že se pohybujete v klidu a je vám dobře i mimo prostor vaší vlastní komfortní zóny.

11. Zkuste zapomenout (na) mobil

V dnešní době jsme přetechnizovaní – téměř každý má u sebe telefon a notebook, visíme na sociálních sítích a nevnímáme reálný svět kolem sebe. Zapomeňte alespoň jeden den, že nějaká technika existuje a užijte si přítomnost rodiny, přátel a všechny maličkosti i stereotypy, které život nabízí.

12. Zaměřte se na jednu věc, ve které chcete být lepší

Chcete být v mnoha věcech lepších? A snažíte se posouvat ve všech aktivitách najednou? Zaměřte se raději na jedinou věc/obor. Budete tak plně soustředění a nic vás nebude rozptylovat.

Komfortní zóna není bezpečím, jistotou – tato bublina nás jen v tomto domnění ponechává. Vykročte pravou nohou vstříc novým zážitkům, vztahům i příležitostem a překonávejte sami sebe.

Autor: Denisa Jelínková

Inspirováno článkem ze Startitup.sk



Privacy Policy Settings