(00) 420 - 725 366 140
Info@akademia.cz

Magazín

Magazín
31 Říj 2018

Je práce z domu efektivnější než ta klasická?

Práce z domu se stává víc a víc oblíbenější. Je ale skutečně efektivnější?

Lidé pracující z domu jsou především mladí, mají totiž potřebu plánovat si den podle sebe a strávit čas během dne co nejefektivněji bez nutného dojíždění do zaměstnání a zase zpět. Home-office ale není type práce pro každého. Do začátku potřebuješ pevnou vůli, práci, kterou můžeš vykonávat z domu a základní sebedisciplínu.

Proto mnoho firem nabízí možnost pracovat z domu – ať už trvale po oboustranném seznámení, nebo alespoň občas. Jde tedy vidět, že zaměstnavatelé reagují na poptávku svých zaměstnanců a snaží se jim maximálně vyhovět.

Home-office se vyplatí!

Zda se práce z domova opravdu vyplatí a nese tížené výsledky, chtěla zjistit čínská cestovní agentura. Proto pod vedením Nicholase Blooma – profesora ekonomiky na univerzitě ve Stanfordu – proběhl experiment. Toho se zúčastnilo 20 000 zaměstnanců zmíněné cestovní agentury. Zaměstnanci byli rozděleni na 2 skupiny, jedna skupina pracovala výhradně v kanceláři, druhá skupina pracovala v kanceláři pouze jeden den v týdnu a zbytek týdne pracovala z domova. Po 9 měsících byly známy výsledky, které byly naprosto překvapující. U zaměstnanců, kteří pracovali z pohodlí domova totiž došlo k 13% nárůstu výkonnosti!

Dlouhé období experimentu zaručilo, že se nebude jednat pouze o náhodnost, ale dlouhodobější změnu.

Jak je to možné?

V podstatě jeto vcelku logické – lidé mohou pracovat více, protože netráví čas cestováním do práce a z práce a zároveň nejsou rozptylováni kolegy z práce (mohou být ale rozptylováni jinými okolnostmi – rodina, děti, sousedé, prokrastinace apod.). Dokonce bylo zjištěno, že jsou zaměstnanci spokojenější a míra odchodu zaměstnanců se rapidně snížila – a to až o 50 %!

Bonus

A protože byla firma velice mile překvapena výsledky tohoto neobvyklého experimentu, umožnila všem svým zaměstnancům pracovat z domu. Odměnou bylo nejen to, že byli pracovníci spokojení, ale také firma vydělala o 2 000 dolarů více/na jednoho zaměstnance.

Výsledky experimentu jsou opravdu úžasné – vše je ale vždy o sortě lidí i typu práce, kterou vykonávají. Někteří lidé chtějí být ve společnosti svých kolegů a dokážou se také soustředit, druzí dávají zase přednost stoprocentní koncentraci na práci a např. open-office kanceláře jim vadí. Ať je to tak, nebo tak, možnost vzít si home-office zvyšuje lukrativnost dané pracovní pozice.

Zdroj: Denisa Jelínková, inspirováno Startitup.sk



Privacy Policy Settings