Hledáte způsob, jak zvládnout home office? | Akademia.cz

10. března 2020

Hledáte způsob, jak zvládnout home office?

Home office pro nás není žádnou novinkou, jelikož je tu s námi již 15 let, a proto se v dnešním článku pokusíme podělit o pár tipů a nástrojů, jak tento styl práce zvládnout co nejlépe.

  1. Oddělení pracovního a osobního života

Jedná se o jednu z největších výzev při práci na home office. Většina lidí končí v práci při zaklapnutí firemních dveří od kanceláře, ale při práci z domova máte stále svoji kancelář na dohled. Důležité je proto mít disciplínu a stanovený čas na práci a zároveň na pravidelný odpočinek v podobě přestávek.

 

  1. Eliminace rušivých elementů

Pro práci není vhodné prostředí, kde sledujeme například televizi a u toho se snažíme být produktivní. Zbytečně nezapínejte sociální sítě, protože Vaše pozornost tak může uskakovat jiným směrem než k samotné práci. Nezapomínejte si také vytvořit pracovní prostor, ve kterém budete pracovat.

 

  1. Pracovní místo

Nepracujte v místě, které je obvykle místem pro Váš odpočinek. Zkuste si vynahradit vlastní místnost, nebo koutek, který bude určen přímo pro práci a nic Vás tak nebude odvádět od samotné práce. Stane se totiž to, že v momentě usednutí k práci začnete pracovat a nebudete přemýšlet nad ničím jiným.

 

  1. Zpříjemnění práce a zlepšení produktivity

Pusťte si Vaši oblíbenou hudbu, zapalte svíčku nebo další věci, které máte rádi, abyste byli více produktivní. Výhodou je, že hudba nebude obtěžovat Vaše kolegy a Vám to pomůže k lepším výsledkům.

 

  1. Nepracujte v pyžamu

Nezapomínejte na vhodné oblečení a netrávit pracovní den v pyžamu, jelikož na Vás může působit dojmem jít kdykoliv zpět do postele a nevěnovat se práci. Tímto krokem tak oddělíte pracovní od soukromého života.

Mohlo by se vám také líbit