(00) 420 - 725 366 140
Info@akademia.cz

Magazín

Magazín
24 Led 2018

Věnuj neděli těmto činnostem a uvidíš, že následující týden bude lepší

  • Tvá rána možná probíhají klidně, ale mnozí se spíše zhlédnou v tomto scénáři: zaspal jsi
  • Ve spěchu nevíš, co na sebe, tudíž ztrácíš cenný čas
  • Jelikož už máš velké zpoždění, nestíháš se ani nasnídat, ani si vzít s sebou oběd
  • V momentě, kdy konečně dorazíš do práce, vzpomeneš si, že jsi na něco zapomněl
  • Jak tomuto scénáři předejít? Jednoduše stačí, když v neděli věnuješ několik minut následujícím činnostem
Dopřej si odpočinek

Neděle je dnem, kdy je třeba po náročném víkendu dopřát tělu prostor pro regeneraci. Jez zdravé jídlo, pij hodně vody, relaxuj. Pokud máš vysloveně sedavou práci a přes týden nemáš dostatek času, jdi si zacvičit nebo zaběhat. A především – zkus si dopřát minimálně sedm hodin spánku. Do nového týdne tak vkročíš odpočatý a s dobrým pocitem ze sebe samého.

Buď offline

Nemusí to nutně trvat celý den, ale určitě si v neděli dopřej alespoň dvě hodiny úplného digitálního detoxu. Nejen, že osvěží tvou mysl a psychiku, ale zároveň ti dodá energii na celý týden. Využij tento čas pro sebe a věnuj se například poslechu hudby či četbě.

Stanov si své cíle pro následující týden

Často se říká, že cíl, který nemáš napsaný na papíře, není žádným cílem. Napiš si tedy tři věci, kterých bys chtěl následující týden dosáhnout. Může to být například dokončení projektu, získání nového klienta nebo návštěva posilovny – je to jen na tobě. Dej si však pozor na to, aby tvé cíle byly SMART – tedy konkrétní, měřitelné, dosažitelné, realistické a časově sledovatelné.

Slaď své cíle s kalendářem

Pokud sis určil tři časově sledovatelné SMART cíle, poznamenej si do svého kalendáře termín jejich plánovaného dosažení a přizpůsob si svůj týdenní časový harmonogram. Při jeho sestavování nezapomínej na svůj volný čas a odpočinek.

Nezanedbej přípravu oblečení

Možná to zní zvláštně, ale pokud si v neděli promyslíš, co si vezmeš každý den na sebe, ušetříš mnoho času a nikdy se ti nestane, že košile, kterou si chceš obléci, nebude vypraná nebo vyžehlená.

Připrav si jídlo na celý den

Příprava jídla má hned tři obrovské výhody. V první řadě ušetříš obrovské množství času. Další výhodou je značná finanční úspora. V neposlední řadě se vyhneš nezdravému stravování “z nouze”. Máš přitom dvě možnosti. Buď si jídlo na celý den připravíš do krabiček, což je ale pracné a časově náročné. Druhou, pravděpodobně schůdnější možností, je připravit si týdenní jídelníček. Řiď se výlučně podle něj, nikdy nevynechávej snídaně a obědy se snaž nosit s sebou.

Ukliď si

Určitě se doma cítíš lépe, pokud máš uklizeno. Nejen, že se ti lépe pracuje, ale také lépe odpočívá. Nepořádek totiž negativně ovlivňuje naši schopnost soustředit se. Proto každou neděli věnuj pár hodin tomu, že si uklidíš. Celý tvůj týden tak proběhne hladce.

Nezapomínej na svůj duchovní rozměr

V žádném případě nesmíš zapomenout na svou duši. Někteří lidé chodí do kostela, jiní se věnují józe, další například meditaci. Záleží pouze na tobě. Vyber si, co ti vyhovuje nejvíce.

Zdroj: Startitup.sk (přeloženo)
Foto: Freepik.com



Privacy Policy Settings