(00) 420 - 725 366 140
Info@akademia.cz

Magazín

Magazín
26 Zář 2017

Těchto 5 skvělých přírodních „životabudičů“ tě nakopne energií i bez energetických drinků

Jak jistě víš, energetické drinky někdy možná dokáží „zachránit život“, ale určitě nejsou tou nejzdravější volbou. Obsahují příliš kofeinu, v některých případech i příliš cukru a další složky, které mohou tvé zdraví vážně poškodit. Čím je tedy nahradit, pokud potřebuješ zvýšit svou hladinu energie? Vyzkoušej některou z těchto „přírodních“ možností.

 

# 1: Nejzákladnější je spánek

Mnoho lidí si ho nedopřeje tolik, kolik by bylo třeba a potom nedostatek energie dohání zvýšením příjmu kofeinu nebo přejídáním se nezdravým jídly s vysokým obsahem cukru. Obě možnosti ti samozřejmě energii dodají, ale jen na několik minut. Dostatek spánku je však nejdůležitějším a nejnutnější „životabudičem“. Jeho minimální délka by neměla být méně než 6 hodin, v ideálním případě 7-8 hodin.

# 2: Ujisti se, že netrpíš anémií

Anémie, možná známější jako chudokrevnost, je definována snížením koncentrace hemoglobinu v krvi. Je způsobena nedostatkem železa v organismu. Pokud anémií trpíš, určitě tě denně trápí nevysvětlitelná únava či nechuť pustit se do čehokoliv. Pokud máš podezření, že toto onemocnění se tě může týkat, určitě navštiv svého lékaře nebo zvyš přísun železa do svého organismu – ať už různými výživovými doplňky, nebo potravinami jako jsou například banány, sezam, bulgur či mnoho jiných.

# 3: Dostatek tekutin

Únava může být i varovným signálem toho, že tvé tělo je dehydratované. Organismus totiž ne vždy na nedostatek tekutin reaguje žízní, proto si vždy pohlídej, kolik tekutin denně přijmeš. Podle lékařů by to mělo být minimálně 9 sklenic čisté vody denně. Na to, abys na pitný režim nezapomínal, existuje jeden skvělý trik – postav si sklenici s vodou na svůj smartphone. Vždy, když ho budeš potřebovat, nejprve vypij sklenici plnou vody.

# 4: Vyhýbej se redukčním dietám

Pokud bys do léta chtěl shodit nějaké to kilo navíc, zkus na to jít pohybem a cvičením, ne dietami. Ty hladinu tvé energie rapidně snižují, zatímco cvičení tě dokáže naopak pořádně nakopnout. Špatná životospráva je celkově jednou z nejčastějších příčin nedostatku energie. Únavu však také může způsobovat rovněž přebytek jídla. Vždy se proto pokus o vyvážené a zdravé stravování.

# 5: Svůj organismus pravidelně detoxikuj

Detoxikace organismu může pomoci nejen rapidně zvýšit hladinu tvé energie, ale rovněž zlepšit celkový stav tvého zdraví. Své tělo můžeš nežádoucích škodlivin zbavit ať už krátkodobou nebo dlouhodobou detoxikací, a to buď úpravou stravy nebo výživovými doplňky. Ať se však rozhodneš pro jakýkoliv způsob, můžeš si být jistý, že ti pomůže zbavit se nejen únavy, ale například i bolestí hlavy či žaludečních problémů.

 

Zdroj: Startitup.cz
Foto: Freepik.com