10. března 2020
Úkol už není tak velký, teď si ho jen časově naplánovat!
Nejednou jsme odložili něco, protože jsme si mysleli, že na to nemáme čas. Vážně jsme neměli čas? S moderní technologií by se mělo vše zrychlovat a zjednodušovat, proč tedy máme pocit, že nic nestíháme? Proč si pokládáme otázky stylu: „Proč nemám volný čas?“?
Někdo preferuje starý dobrý pevný deníček, někdo zase používá různé aplikace a kalendáře, ale k čemu? K lepší organizaci času a cílů. Máme zde pěkný citát na zamyšlení:
„Cíl bez pevného data je pouhý sen.“
Pojďme se tedy podívat, co dělat, abychom pouze nesnili…
Správné rozdělení času je nezbytné jak v pracovní sféře, tak i v našich osobních životech. Říká se, že by se tyto dvě věci měly od sebe oddělovat. My uděláme totéž. V práci se člověk může snažit, ať si, pokud možno, nebere zbytečně práci s sebou domů. Když má od práce doma klid, může se věnovat svým koníčkům, rodině aj.
My se dnes podíváme na rozdělení času v práci, ať máme klid na rodinu. Kvůli tomu, že každý z nás může pracovat v jiných oblastech, neexistují jednotné rady, které by se mohly vztahovat na všechny. Rozdělíme tedy i tento příspěvek na dvě části.
Rozvržení času v práci 1#
Ne každá práce nám dovoluje si volně diktovat kdy a v jaké míře budeme co dělat. Pokud náplní naší práce je domlouvání schůzek, zhotovování projektů, nebo prakticky něco, co vyžaduje spíše naší vůli, máme, do jisté míry, volné ruce. Pokud ale například učíme, nebo máme předem stanovené jednotlivé termíny odevzdání, nemáme si tzv. „kde vyhrát“.
Právě v případech, kdy jsme limitovaní, se nám hodí následující tabulka:
Tzv. „Čtyři kvadranty Time Managementu“ nám pomohou v lepším rozvržení našeho času i možná proto, že některé záležitosti nebudeme muset řešit. Dělí se na dva protipóly – důležité x nedůležité, urgentní x neurgentní. Funguje následovně:
Co je:
Při sepsání našich povinností je vhodné se nad nimi zamyslet a pokusit si je dát právě do této tabulky. Člověk by se až divil, kolika zbytečnostmi si mnohdy zaplňuje hlavu.